به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

عوارض سیگار بر روی زنان

زنان، نیازمند درک این واقعیت‌ هستند که  مصرف سیگار باعث افزایش شأن اجتماعی و جذابیت و زیبایی آنها نخواهد شد و یا تندرستی جسمی و روحی آنها را ارتقاء نخواهد داد. مصرف سیگار باعث مشکلات سلامتی، افزایش افسردگی و اعتیاد آزار دهنده می‌شود که در نهایت به قیمت جان افراد سیگاری تمام خواهد شد.

بر اساس گزارش جدید  بار جهانی بیماری‌ها  (Global Burden of Diseases)، یک نفر از هر 10 نفر در جهان به علت استعمال دائمی سیگار می‌میرد. حدود یک میلیارد نفر در سال 2015 میلادی به طور روزانه سیگار مصرف می‌کردند و بیش از 6 میلیون نفر به دلیل عوامل مرتبط با تنباکو در همان سال جان خود را از دست دادند.

هم زنان و هم مردان سیگاری شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان، بیماری‌های ریوی و سایر مشکلات تنفسی دارند. مصرف سیگار در حقیقت، خطر ابتلا به تمام بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و باعث مرگ و میر‌های بیشتری نسبت به مواد مخدر، اسلحه و یا تصادفات رانندگی می‌شودما به عنوان یک زن سیگاری نمی‌توانید علم را انکار کنید..
زنان سیگاری علاوه بر این خطرات معمول، انواع مختلفی از مشکلات سلامتی را نیز تجربه می‌کنند. طرز فکر مردم در مورد سیگار کشیدن زنان اهمیتی ندارد، این سیگار کشیدن به قیمت از بین بردن سلامتی آنها تمام خواهد شد.

بارداری 

یکی از مسائل زنانه‌ای که سیگار آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بارداری و حاملگی است که از جمله می توان به :

افزایش ناباروری، کاهش سن یائسگی،   وزن کم نوزاد در هنگام تولد، سقط جنین، زایمان پیش از موعد، مرده‌زایی و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، ایجاد مشکلات ریوی در نوزاداناشاره داشت. همچنین تحقیقات نشان داده است که  زنان سیگاری،  وضعیت سخت‌تری برای بارداری خواهند داشت.

بیماری‌های قلبی 

شانس ابتلای زنان سیگاری  به بیماری‌های قلبی بیشتر از مردان سیگاری است و به ویژه اگر سیگار مصرف کنند.  این شانس در زنانی که سیگار می‌کشند و از قرص‌های ضد بارداری نیز استفاده می‌کنند، بالاتر می‌رود.

پوکی استخوان 

مصرف سیگار موجب کاهش تراکم استخوان در زنان می شود خصوصا” زنانی که عادت بد به رژیم غذایی نامناسب دارند و یا دارای  فعالیت بدنی کم بوده، الکل مصرف می کنند ؛ تشدید میگردد.

سرطان سینه و رحم 

مصرف سیگار بعنوان یکی از عوامل شناخته شده در ابتلا به انواع سرطان می باشد که در زنان، احتمال خطر بیشتری را برای ابتلا به سرطان سینه و نیز سرطان دهانه‌ی رحم و افزایش احتمال مرگ آنها تا ۷۵ درصد خواهد شد. در مورد سرطان دهانه‌ی رحم، مصرف سیگار باعث آسیب سلول‌های دهانه‌ی رحمی می‌شود و این سلول‌ها، قدرت خود را برای مقابله با عفونت‌ها از دست می‌دهند و وقتی که آنها نتوانند با عفونت‌ها مقابله کنند، راه برای بروز انواع مشکلات از جمله سرطان دهانه‌ی رحم باز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن واتس اپ
سلام
همکاران ما آماده پاسخگویی هستند؟