به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

علام و نشانه های حاملگی چیست؟

قطع شدن ناگهانی قاعدگی

در زنان سالمی که در سنین بارداری قراردارند و قبلاً دارای قاعدگیهای خود بخود و منظم و قابل پیش بینی بوده اند قویاً مطرح کننده حاملگی است. که می بایست باآزمایش تست بارداری در خون و یا ادرار که چند روز بعد از تست خون مثبت می گرددتاییدگردد.

تغییرات پستانها

مثل پرخونی تورم و احساس سنگینی خصوصا در اولین حاملگی کاملا مشخص می باشد.

احساس کردن حرکات جنین

در مادر باردار که برای اولین بار حامله شده است حدود ۱۸-۲۰ هفته اتفاق می افتد ولی در مادرانی که حاملگی اول رابا موفقیت پشت سر گذاشته اند معمولا از هفته ۱۶-۱۸ متوجه حرکات جنین خود می شوند.

تهوع و استفراغ  

یکی از علایم شایع زنان در نیمه اول حاملگی وجود تهوع و استفراغ می باشد. تهوع و استفراغ باشدت متغیر معمولاً بین اولین و دومین پریود قاعدگی فراموش شده آغاز می شود ومعمولا تا هفته ۱۶-۱۴ حاملگی ادامه می یابد.خوردن غذاهای کم حجم در دفعات بیشتر و دست کشیدن از غذا قبل از  سیری روشی ارزشمند است همچنین پوشیدن لباسهای گشاد و راحت و اجتناب از دراز کشیدن و خم شدن در طی ۱ ساعت بعد از غذا نیز اقدامی موثر است. استفراغ حاملگی شدتهای متفاوتی دارد ،گاهی با داروهای خوراکی قابل درمان است ولی گاهی نیاز به تجویز سرم و داروهای تزریقی می باشد.

قابل ذکر است، تائید نهایی یک حاملگی طبیعی به وسیله سونوگرافی انجام می شود در سونوگرافی و واژینال در ۵-۴ هفتگی می توان ساک مربوط به تشکیل کیسه جنینی حاملگی را مشاهده کرد و در حدود هفته ۶  می توان جنین را تشخیص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن واتس اپ
سلام
همکاران ما آماده پاسخگویی هستند؟