به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بارداری برای هر زنی می تواند زمان بسیار هیجان انگیز و مفیدی باشد.

یکی از مهمترین کارهایی که در دوران بارداری باید انجام دهید این است که از بدن خود مراقبت کنید. سلامت و تندرستی کلی یک زن بسیار مهم است و این شامل یافتن بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری است.

♦در دوران بارداری، بسیاری از زنان در خواب راحت یا دانستن بهترین وضعیت خواب در دوران بارداری در شب با چالش هایی روبرو هستند. با این حال، آنها باید به بدن خود استراحت کافی بدهند تا هم مادر و هم نوزاد به خوبی استراحت کنند و سالم باشند. در اینجا، برآمدگی نوزاد ممکن است مانعی برای یک خواب خوب به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که شما باید کمتر استراحت کنید. برای کمک به آسان‌تر شدن آن، ممکن است بخواهید بررسی کنید که کدام موقعیت‌های خوابیدن در بارداری بهترین کار را دارند. در این پست وبلاگ قصد داریم در مورد بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری صحبت کنیم.

در این مقاله

بهترین وضعیت خوابیدن زنان در دوران بارداری چیست؟

خوابیدن در سمت چپ

خوابیدن در سمت راست

در دوران بارداری از کدام وضعیت خوابیدن اجتناب کنیم؟

آیا خوابیدن روی شکم در بارداری مضر است؟

۵ نکته برای بهبود عادات خواب در دوران بارداری:

بهترین وضعیت خوابیدن زنان در دوران بارداری چیست؟

بهترین وضعیت خواب برای زنان باردار به پهلو و ترجیحاً به پهلوی چپ است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خوابیدن به پهلو بهترین راه برای اطمینان از تنفس آسان و کمترین میزان ناراحتی در طول شب است.

خوابیدن در سمت چپ

اکثر متخصصان توصیه می کنند در سه ماهه اول و سوم به پهلوی چپ بخوابید. همچنین نشان داده شده است که خوابیدن به پهلوی چپ خطر مرده زایی را کاهش می دهد. سمت چپ حفره شکم را کمی بیشتر از خوابیدن به پهلوی راست باز می کند. علاوه بر این، خوابیدن در وضعیت پهلوی چپ ممکن است به کاهش کمردرد و جلوگیری از واریس در پاها کمک کند.

خوابیدن در سمت راست

اگرچه خوابیدن به پهلوی چپ بهترین حالت خوابیدن برای زنان باردار است. با این حال، اگر می خواهید به پهلوی راست بخوابید، خوب است! این واقعیت که پزشکان سمت چپ را نسبت به سمت راست توصیه می کنند این است که خوابیدن به هر طرف بی خطر است، اما با سمت راست، خطر کمی برای مشکلات فشرده سازی وجود دارد.

علاوه بر این، بسیاری از مردم می گویند که در سه ماهه اول بهترین حالت خواب برای زنان در دوران بارداری، حالتی است که راحت ترین حالت را داشته باشد. شکل بدن، سلامتی و سطح راحتی شما فاکتورهایی هستند که باید هنگام انتخاب موقعیت خواب مناسب برای زنان باردار در نظر بگیرید.

در دوران بارداری از کدام وضعیت خوابیدن اجتناب کنیم؟

کارشناسان می گویند که خوابیدن به پشت می تواند باعث عوارضی مانند فشار خون پایین شود که می تواند منجر به مشکلات تنفسی برای مادران آینده و نوزادان شود. به خصوص، این کمترین حالت خوابیدن در سه ماهه سوم بارداری برای زنان است. این به دلیل نگرانی های سلامتی مختلفی است که می تواند هنگام خوابیدن به پشت در دوران بارداری ایجاد شود. مانند:

به پشت خوابیدن می تواند باعث سوزش سر دل شود

خوابیدن به پشت می تواند باعث کمردرد شود

خوابیدن به پشت می تواند باعث مشکل در تنفس شود

خوابیدن به پشت می تواند باعث مشکلات گوارشی شود

خوابیدن به پشت می تواند باعث کاهش فشار خون شود

خوابیدن به پشت می تواند باعث کاهش جریان اکسیژن شود

آیا خوابیدن روی شکم در دوران بارداری مضر است؟

اگرچه خوابیدن روی شکم ممکن است کمی کمتر از خوابیدن به پشت باشد. اما ممکن است به دلیل برآمدگی نوزاد نتوانید آن را برای مدت طولانی تری ادامه دهید. بنابراین، توصیه می شود تا زمانی که در انجام این کار راحت هستید، روی شکم بخوابید. به احتمال زیاد این دوره می تواند تا هفته ۱۶ تا ۱۸ بارداری باشد.

این بدان معناست که با رشد برآمدگی نوزاد، خوابیدن به پهلو راحت‌تر از خوابیدن روی شکم است. با این حال، اگر به طور تصادفی در شب متوجه شدید که در وضعیت معده خوابیده اید، زیاد نگران نباشید. همانطور که رحم به دلیل ضخامتی که دارد قادر است نوزاد را از هر گونه آسیب محافظت کند.

۵ نکته برای بهبود عادات خواب در دوران بارداری:

بدن در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی می شود. از افزایش وزن گرفته تا بی خوابی های شبانه، ناراحتی های زیادی وجود دارد. این امر اهمیت خواب صحیح را برای تضمین بارداری سالم و راحت بیشتر می کند. در زیر نکاتی وجود دارد که تازه مادران برای داشتن بهترین خواب در دوران بارداری باید رعایت کنند:

  1. یک روال ثابت خواب را دنبال کنید

بهترین راه برای اطمینان از اینکه در دوران بارداری به میزان کافی بخوابید، خوابیدن و بیدار شدن در یک زمان مشخص در روز است. رفتن به رختخواب هر روز در زمان مشخصی به بدن شما کمک می کند تا به راحتی با الگوی خواب سالم سازگار شود. مهمترین بخش خواب، روتین، ثبات و اطمینان از این است که شما و کودکتان در یک برنامه قرار دارید.

  1. در کلاس های یوگا شرکت کنید

یوگا بهترین راه برای بهبود عادات خواب در دوران بارداری بدون هیچ گونه عوارض جانبی است. یوگا نه تنها برای ذهن شما مفید است، بلکه برای بدن شما نیز مفید است. بسیاری از زنان در دوران بارداری یوگا انجام می دهند تا بدن خود را برای زایمان آماده کنند. با این حال، توصیه می شود قبل از شروع تمرین هر حرکت یوگا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا برای شما و کودکتان بی خطر است یا خیر.

  1. از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید

برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که مصرف کافئین باید به حداقل برسد تا از عوارض بیشتر جلوگیری شود. همچنین نوشیدنی هایی مانند نوشابه، چای، قهوه باید تا حد امکان کمتر مصرف شود. برای کمک به خواب بهتر، باید از مصرف این نوع نوشیدنی ها در صبح یا اوایل بعد از ظهر یا اواخر روز خودداری کنید.

  1. در مورد رژیم غذایی خود دقیق باشید

در دوران بارداری باید به موارد زیادی توجه کرد. یکی از عوامل مهم رژیم غذایی شماست. سعی کنید از غذاهای سالم برای اطمینان از رشد سالم کودک استفاده کنید. می توانید به سراغ نوشیدنی های انرژی زا خانگی برای زنان باردار بروید. علاوه بر این، از مصرف غذاهای تند، روغنی، اسیدی و چرب اضافی خودداری کنید. اگر در مورد اینکه چه بخورید و چه چیزی نخورید سردرگم هستید، برای سهولت، می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا برنامه غذایی را به شما ارائه دهد که باید دنبال کنید.

  1. از راحتی هنگام خواب اطمینان حاصل کنید

اگر هنگام خواب راحت باشید، در نهایت یک خواب با کیفیت در شب خواهید داشت. می توانید از بالش های مخصوص بارداری برای ایجاد راحتی برای خود و نوزاد استفاده کنید. آنها همچنین به شما در کاهش کمردرد و سایر ناراحتی های خواب با برآمدگی نوزاد کمک می کنند. اگر این بالش کمکی نمی کند، می توانید به جای تخت خواب، به سراغ تکیه گاه راحت اضافی بروید

نتیجه گیری:

ما می دانیم که خواب برای یک سبک زندگی سالم و فعال حیاتی است. به عنوان یک مادر باردار، باید اهمیت خواب در دوران بارداری را درک کنید. سلامتی شما نه تنها به آن بستگی دارد بلکه سلامت کودک شما نیز بستگی دارد. در اینجا بهترین کاری که یک زن باردار می تواند برای خود و کودکش انجام دهد این است که به پهلوی چپ بخوابد. این بهترین حالت خواب در دوران بارداری است که برای کودک بسیار مفید است. با این وجود، اگر اغلب با اختلالات خواب مواجه می شوید، عاقلانه است که فوراً با پزشک مشورت کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن واتس اپ
سلام
همکاران ما آماده پاسخگویی هستند؟